FocusPoint & MeetingPoint

FocusPoint & MeetingPoint - den perfekte kombinasjonen mellom lukkede kontorer og et åpent kontorlandskap. Designet og produsert gjennom vårt egne møbelmerke AViNordic.

Utfordringen

Hva er det beste for de ansatte? Et åpent kontorlandskap eller lukkede kontorer? Diskusjonen har vært et stadig tilbakevendende tema, og det finnes kanskje ikke et helt enkelt svar på akkurat dette. Noen arbeidsoppgaver krever fokus og konsentrasjon, mens andre krever samarbeid og mulighet for enkel konversasjon med kollegaer. Audiens har derfor utviklet FocusPoint & MeetingPoint - den perfekte kombinasjonen mellom lukkede kontorer og et åpent kontorlandskap.

Hva er FocusPoint & MeetingPoint?

Kontorplassen etableres i et tilpasset FocusPoint som gir den ansatte ro og mulighet for god konsentrasjon. I FocusPoint er akustikken dempet, og optimalisert for kommunikasjon på telefon med minst mulig forstyrrelser fra kontorlandskapet rundt. Det er likevel mange temaer og utfordringer man på daglig basis trenger å diskutere. På utsiden av FocusPoint er MeetingPoint hvor det er tilrettelagt for enkle småmøter og konversasjoner med kollegaer. MeetingPoint muliggjør samarbeid med kollegaer i et kontorlandskap uten å forstyrre andre ansatte som sitter i FocusPoint. Tidsbesparende og effektivt.

Kundens behov

Vi designer og produserer kontorinnredningen slik at den tilpasses kundens behov. Vårt hovedfokus er at innredningen skal ha en optimalisert funksjon og akustikk som passer til det aktuelle kontorlokalet. Innredningene er estetisk fine og vi gjør vårt beste for at de blir mest mulig integrert i bygget.

Vår egen erfaring

Salgsavdelingen i Audiens er et 120 kvm stort lokale med fullverdige FocusPoint & MeetingPoint fasiliteter. Her har vi et kjøkken, 12 stk. FocusPoint, 3 stk. MeetingPoint og mulighet for videokonferanse ved spisebordet. Effektiv plassutnyttelse og smarte løsninger gir de ansatte en hyggelig, sosial og effektiv arbeidssituasjon. Audiens bygde opp FocusPoint & MeetingPoint sommeren 2020, og opplevde selv midt i Covid-19 pandemien at effektiviteten hos de ansatte økte vesentlig. Disse endringene var med å bidra til at vi som selskap faktisk økte vår omsetning med 25% til tross for pandemi og generelt usikre tider.